Οι βετεράνοι progressive death metallers Nordor επιστρέφουν με νέο album. Ο τρίτος full-length δίσκος της μπάντας θα λέγεται "Caedis", θα έχει διάρκεια τριάντα λεπτά περίπου και θα περιέχει επτά τραγούδια, μεταξύ των οποίων και το "Moon's Fortune", μία διασκευή στο "O Fortuna" του Carl Orff. Όλες οι ενορχηστρώσεις είναι φυσικά των Nordor και όλοι οι στίχοι γράφθηκαν από τον False Prophet (κιθάρες, φωνητικά) και την Airlia (φωνητικά). Οι ηχογραφήσεις έλαβαν χώρα στα The Growl Studios με μηχανικό ήχου τον Chris Nanos (SLAVEATGOD), ενώ η μίξη και το mastering έγιναν από τον Fotis Benardo στα Devasoundz Studios.

To tracklisting του "Caedis" είναι το εξής:

1 - ATER OSTIUM

2 - NAPHTHA

3 - ALLEGORIAN

4 - CIPHER

5 - INTEGER

6 - RATTLESNAKE THEORY

7 - MOON'S FORTUNE

Το πλήρες line-up των Nordor έχει ως εξής:

FALSE PROPHET: κιθάρες και brutal φωνητικά
AIRLIA: κλασικά, οπερατικά και μοντέρνα φωνητικά
UNBLESSED: μπάσο

Παρακάτω μπορείτε να απολαύσετε ένα video για το τραγούδι "Rattlesnake Theory", που λειτουργεί ως προπομπός του "Caedis":

 

 

To Myth of Rock είχε την τιμή να βρίσκεται στο pre-listening session, που διοργάνωσαν οι Furor. Οι Αθηναίοι metal core-άδες κυκλοφορούν αυτόν τον μήνα το νέο τους album, που θα λέγεται “Architect the Invisible”, και κάλεσαν διάφορα (ηλεκτρονικά) περιοδικά να ακούσουν τα νέα τους τραγούδια, πριν την επίσημη κυκλοφορία του δίσκου. Η προακρόαση έλαβε χώρα στο Soundgarden Studio και παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε όσα είδαμε και ακούσαμε.

από το Δημήτρη Ζαχαρόπουλο

Μεσημέρι προς απόγευμα Σαββάτου και βρισκόμαστε στο studio, στην περιοχή του Αγίου Δημητρίου, εκεί όπου ηχογραφήθηκαν τα φωνητικά των νέων τραγουδιών. Μας υποδέχθηκαν με χαμόγελο ο υπεύθυνος των δημοσίων σχέσεων της εταιρείας των Furor, Δημήτρης Κώτσης, και δύο μέλη της μπάντας, ο τραγουδιστής Vagelis Kolios και η νέα μπασίστρια Effie Koufakou (3Fold Pain). To session επρόκειτο να λάβει χώρα στο control room και σύντομα συντάκτες από διάφορα sites γέμισαν τον χώρο. Αφού κάτσαμε αναπαυτικά και πήραμε στα χέρια μας το ενημερωτικό φυλλάδιο, ο Δημήτρης ξεκίνησε να μας δίνει τις πρώτες βασικές πληροφορίες για τη δημιουργία του "Architect the Invisible”. Όλα ήταν πλέον έτοιμα για την έναρξη της προακρόασης, καθώς μάλιστα έφθασαν στο studio και τα άλλα δύο μέλη της μπάντας, ο George Thomas (κιθάρες) και ο Nikonas Tzifas (drums). Ακολουθούν οι track-by-track εντυπώσεις και μία συνολική αποτίμηση – να σημειωθεί ότι δεν ακούσαμε όλα τα τραγούδια συνεχόμενα, αλλά με ένα μικρό σχολιασμό του κάθε τραγουδιού, που ακολουθούσε.

Architect the Invisible”: Το groove-άτο ξεκίνημα προϊδεάζει για την συνέχεια. Η ενορχήστρωση είναι εκπληκτική, τα φωνητικά πολύ πιασάρικα και μαζί με τις heavy κιθάρες και το στιβαρό rhythm section, συναποτελούν ένα πολύ όμορφο κομμάτι. Αξιοπρόσεκτο είναι το ατμοσφαιρικό σημείο με τα ιδιαίτερα φωνητικά.

The King in Me”: Βαράει πολύ, τα κουπλέ σου μένουν και στα breaks θέλεις να τα σπάσεις όλα από την πώρωση. Το beat-άκι ξαφνιάζει ευχάριστα, ενώ το refrain είναι τρομερό. Αξίζει να σταθεί κανείς στα distorted κιθαριστικά riffs και στα απίστευτα τύμπανα.

Conscious Amnesiac”: Με την ταχύτητα υψηλή, οι Furor τα χώνουν και σε παίρνουν μαζί τους σε μία ξέφρενη κούρσα – το refrain μού άρεσε πολύ και τα effects και το χορωδικό μέρος προσθέτουν κι άλλους πόντους.

More Love Lost”: Δεν είναι να απορεί κανείς που αυτό θα είναι και το πρώτο video clip του δίσκου. Ύστερα από το ωραίο, ρυθμικό intro, το κομμάτι κλιμακώνεται και γίνεται σκέτο hit. Πέρα από το ξεχωριστό refrain, έχετε πολλά να ανακαλύψετε εδώ.

Full Blown Migraine”: Ή πώς γίνεται να περάσεις χωρίς απώλειες από το κλασικό hard rock στους Lamb of God! Από τις συνθέσεις που μού άρεσαν και με εξέπληξαν περισσότερο, καθώς ο «μπουφές» περιλαμβάνει breaks, παύσεις, blastbeats, ένα μελωδικότατο και σκοτεινό πέρασμα, ορχήστρες κλπ. Super!

Juliet”: Οι Furor τα δίνουν όλα και πείθουν και τον πλέον δύσπιστο ότι κατέχουν άριστα το know-how στο ιδίωμα του metalcore. Το εν λογω κομμάτι είναι τρελή πώρωση – θα τα δείτε όλα, όχι μόνο λόγω των εμπνευσμένων ιδεών, αλλά και λόγω του πολύ τεχνικού παιξίματος κάθε μέλους της μπάντας.

Saturn & Mars”: Τι θα λέγατε για λίγο stoner/metal core;! Οι Furor μπολιάζουν τις βασικές επιρροές τους από Chimaira, Lamb of God, Machine Head με ολίγη από stoner και καταλήγουν σε ένα πολύ δυνατό τραγούδι, που έχει να λέει για τα ογκώδη riffs, το ευκολομνημόνευτο refrain και το πανέξυπνο στήσιμό του.

The Debt”: H electro αρχή του κομματιού σε ψαρώνει και στη συνέχεια ο απίστευτος ρυθμός και οι φοβερές μελωδικές γραμμές σε συνταράσσουν! Σίγουρα ανήκει στα καλύτερα του album, όχι μόνο επειδή η κάθε του στιγμή μαρτυρά έμπνευση και πάθος, αλλά και επειδή έχει έναν τόσο προσεγμένο ήχο σε κάθε όργανο. Τρελή παραγωγή!

“86ed From Life”: Ατμοσφαιρικό στην αρχή, τρέπεται σε ανελέητη metalcore καταιγίδα μετά και σε κολλάει στον τοίχο. Πού να ήξερες, φίλε μου, ότι αργότερα θα ακούσεις μέχρι και dark και proggy σημεία-γέφυρες! Πολύ ιδιαίτερο τραγούδι, αξίζουν συγχαρητήρια στην μπάντα που τολμά και φυσικά, θριαμβεύει!

Shroud the Skin”: To “Architect the Invisible” κλείνει με τον ωραιότερο τρόπο, με μία σύνθεση πλούσια σε περιεχόμενο. Οι Furor καταφέρνουν να συνδυάσουν την μελωδία, την επιυθετικότητα και την τεχνική, σε ένα τραγούδι, που έχει για αφετηρία τους Machine Head, πηγαίνει αλλού όμως μετά, καθώς κορυφώνεται.

Μετά την ακρόαση των κομματιών, οι παρευρισκόμενοι συντάκτες κουβεντιάσαμε με τα μέλη των Furor, έχοντας κατά νου τα όσα όμορφα ακούσαμε. Η αποχώρηση από το Soundgarden studio έγινε σε πολύ ευχάριστο κλίμα, ανανεώνοντας το ραντεβού μας για το release live show των Furor στις 17 Μαρτίου 2016 στο An Club. Τι έχουμε όμως να πούμε γενικά για το “Architect the Invisible”;

 H νέα κυκλοφορία των Furor θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω τους φίλους του metalcore, και όχι μόνο. Διότι πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά, ένα εμπνευσμένο metal έργο, που απευθύνεται σε όλους τους φίλους του σκληρού ήχου. Οι ιδέες, που περιλαμβάνονται, είναι υψηλού επιπέδου, η απόδοση της μπάντας είναι αψεγάδιαστη και η παραγωγή πραγματικά σπάει κόκκαλα. Οι Furor έτσι έρχονται να μας ενθουσιάσουν με ένα album, που δεν έχει ούτε ένα filler, παρά μόνο σπουδαία τραγούδια. Το “Architect the Invisible” έχει βάθος, ουσία και πλήθος συναισθημάτων – όχι μόνο θυμό … Οι Αθηναίοι βρίσκονται σε δαιμονιώδη φόρμα, πράγμα που «ακούγεται» αμέσως, και προσφέρουν ένα δίσκο, κάθε ακρόαση του οποίου είναι μια μοναδική εμπειρία!

     Οι εποχές που γεννήθηκε και ήκμασε το grunge έχουν περάσει. Η κληρονομιά που άφησαν, ωστόσο, συγκροτήματα, όπως οι Nirvana, οι Smashing Pumpkins και οι Alice in Chains, είναι μεγάλη, και δεν είναι καθόλου σπάνιο να βλέπεις σήμερα νέα groups να κινούνται σε αυτό το στυλ - τόσοι και τόσοι είναι οι μουσικοί, που γαλουχήθηκαν με ανάλογα ακούσματα την εποχή των '90s. Ένα τέτοιο συγκρότημα είναι και οι Έλληνες Sun, Rain in Life, οι οποίοι πολύ πρόσφατα κυκλοφόρησαν το ντεμπούτο album τους, "96/4". Ο δίσκος αυτός είναι ένα πανέμορφο ταξίδι στα νερά του εναλλακτικού rock και έχει πολλά να πει, όχι μόνον στους φίλους του ιδιώματος, αλλά και σε κάθε ακροατή της δυνατής μουσικής. Οι μελωδίες, τα riffs, τα τραγούδια στο σύνολό τους γοητεύουν και συνεπαίρνουν, δείχνοντας το ταλέντο και τις ικανότητες των Sun, Rain in Life. H μπάντα, λοιπόν, απαντά στις ερωτήσεις του Myth of Rock, φανερώνοντας ότι αποτελεί ένα ολοκληρωμένο καλλιτεχνικό σχήμα, που δημιουργεί πραγματικά τέχνη.

από τον Δημήτρη Ζαχαρόπουλο

 

Δώστε μας ένα σύντομο βιογραφικό των Sun, Rain in Life.

Ξεκινήσαμε το 1995 ως Teenage Angst, συνεργαστήκαμε με την Hitch-Hyke το 1996 και κυκλοφορήσαμε ένα LP με τίτλο “When Your Life Meets You” το 1998. Ανοίξαμε για μπάντες, όπως οι NOFX, οι Chokebore και οι Joe Strummer and Τhe Mescaleros, και αλλάξαμε το όνομά μας σε Sun, Rain in Life το 2003. Μέχρι το 2010 αλλάξαμε επίσης δύο μέλη και το 2013 αυτοχρηματοδοτήσαμε την εγγραφή του ντεμπούτου album μας με τίτλο “96/4”. Το 2014 ξεκινήσαμε συνεργασία με την 3P Lab και το 2015 κάναμε το release του album.

Πώς και επιλέξατε το “Sun, Rain in Life” ως όνομα της μπάντας; Ποια είναι η σημασία του;

Το όνομα της μπάντας είναι μια πρόταση του κοινού μας φίλου και συγγραφέα Ιωάννη Τσάτσαρη, πάντα βέβαια μετά από δική μας παράκληση να μας “βαφτίσει”. Θέλαμε να έχουμε ένα όνομα που να μας θέσει σε εσωτερική κίνηση ή καλύτερα να εκφράσει την προσπάθεια της εσωτερικής μας κίνησης για την ανεύρεση του δρόμου της ατομικής ελευθερίας. Όταν μας έδωσε το όνομα, μας είπε πως ο ήλιος και η βροχή είναι δυο στοιχεία απαραίτητα για να υπάρχει ζωή. Αν και δεν μας ανέλυσε περαιτέρω, μας έκανε εντύπωση που ήθελε να κρατήσουμε το κόμμα ανάμεσα στο Sun και το Rain, καθώς και το “in Life”, αφού για λίγο αντιπροτείναμε να κρατήσουμε μόνο τις δύο πρώτες λέξεις, σε στυλ “Sunrain”. Η δικιά μας ανάλυση του ονόματος έχει ως εξής: Ο ήλιος έρχεται να εκπροσωπήσει το θετικό της φύσης και την συνείδηση ως αντιπρόσωπό της μέσα στον άνθρωπο, ενώ η βροχή έρχεται να εκπροσωπήσει το αρνητικό της φύσης και το ασυνείδητο ως αντιπρόσωπό της μέσα του. Αυτές οι δύο δυνάμεις βρίσκονται σε κίνηση πάντα μέσα στην ζωή, διαμορφώνοντας το όνομα “Sun, rain in life”. Τώρα όσο για το κόμμα, για εμάς συμβολίζει την φυσική θέση του ανθρώπου απέναντι σε αυτές τις δύο θεμελιώδεις συμπαντικές δυνάμεις. Ο άνθρωπος δεν είναι μεμονωμένα ούτε με το αρνητικό αλλά ούτε και με το θετικό. Βρίσκεται ανάμεσα στα δύο και είναι προσκείμενος προς το θετικό, προάγοντας την δημιουργική ειρήνη των δύο σε μια συνεχή αναζήτηση αποκωδικοποίησης της γνώσης του “είναι” των πραγμάτων ως μέσω διεκδίκησης της ατομικής του ελευθερίας αλλά και σωτηρίας της ψυχής του.

Ποια είναι τα συναισθήματά σας τώρα, που κυκλοφορείτε το ντεμπούτο album σας;

Εκπλήρωση και ηθική ικανοποίηση. Αυτό το album θέλαμε να το γράψουμε πολλά χρόνια. Από την στιγμή που πήραμε τα μαστεραρισμένα κομμάτια στα χέρια μας και το αποτέλεσμα ήταν αυτό ακριβώς που επιθυμούσαμε, νιώσαμε πληρότητα. Απολαμβάνουμε τα τραγούδια on και off stage, είναι μια περίοδος συλλογής των καρπών ενός δένδρου που αργεί πολύ να ανθίσει στην ζωή μας, αλλά όταν το κάνει και οι καρποί του ωριμάζουν λες, “άξιζε τον κόπο και η υπομονή και η ταλαιπωρία”.

Περιγράψτε μας τη διαδικασία ηχογράφησης του “96/4”.

Ακολουθήσαμε την κλασική σειρά, «drums-μπάσο-κιθάρες-φωνές». Το στήσιμο του Φώτη έφερε γρήγορα πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα ως προς τον όγκο που θέλαμε αλλά και την χροιά τόσο στα drums όσο και στα έγχορδα, οπότε δεν προβήκαμε σε ιδιαίτερους πειραματισμούς και κρατήσαμε μια old school “straight to the amp, plug n’ play “ προσέγγιση, που μας ταίριαξε πολύ. Καθ’ όλη τη διάρκεια δεν χαλαρώσαμε ποτέ, με την καλή έννοια, προσπαθώντας να είμαστε όσο γίνεται πιο ακριβείς ούτως, ώστε να αποφύγουμε - όσο μπορούσαμ ε- την «edit» διαδικασία, ενώ κρατήσαμε κάποια σημεία που μπορεί μεν να είχαν «λάθη», καθώς οι κιθάρες π.χ ίσως δεν ήταν τόσο καθαρές ή μπορεί να υπήρχε κάποιο θέμα με το χρόνο, όμως είναι αυτά που δίνουν και στον ήχο μας μια ειλικρίνεια και μια αίσθηση ότι τα όργανα «ανασαίνουν» και αυτό μας άρεσε πολύ.

H παραγωγή του “96/4” έγινε στα Devasoundz Studio από τον Fotis Benardo. Πώς και επιλέξατε τα Devasoundz Studios και τον Fotis για παραγωγό;

Πρακτικώς τα Devasoundz Studio μας βόλεψαν, γιατί οι τρεις από εμάς μένουμε κυριολεκτικά δίπλα τους. Ο χρόνος δεν είναι κάτι που μας περισσεύει, λόγω του ότι κάποιοι από εμάς έχουμε οικογένειες, οπότε αυτό μας ήρθε “κουτί”. Στα πιο ουσιαστικά τώρα, ο Φώτης έδειχνε να εκτιμά πολύ την μουσική σκηνή και την αισθητική ηχογράφησης των ‘90s, μιας δεκαετίας που χαρακτηρίζει και τον δικό μας ήχο, αφού είμαστε γέννημα θρέμμα αυτής. Αυτό ήταν ένα συν. Επίσης, το κόστος της ηχογράφησης ήταν προσιτό και λογικό. Η “ξερή” ειλικρίνεια του Φώτη, είναι γεγονός πως μας έβαλε σε σκέψεις λίγο για το αν θα την αντέχαμε (γέλια), όμως το συζητήσαμε και καταλήξαμε στο ότι, αν και λίγο απότομη, αν την ξεπερνάγαμε, είχε μόνο θετικά να μας δώσει. Τελικά, μέσα από τα recording sessions του “96/4”, βγήκαμε μόνο κερδισμένοι και συμπεράναμε ότι αυτό του το χιούμορ - blunt honesty αποτελεί και μέρος ενός αθάνατου παιδιού που ζει μέσα του. Παράλληλα, αδράζουμε της ευκαιρίας και του ευχόμαστε ό,τι καλύτερο τώρα, που μάθαμε πως θα γίνει και πατέρας!

Μιλήστε μας για τη διαδικασία της μίξης και του mastering, που έγιναν από τους Steve Evetts και Alan Douches αντίστοιχα.

Μίξη και mastering έγιναν όλα μέσω email. Αρχικά με τον Evetts, του στείλαμε τα tracks κι εκείνος μας έκανε ένα rough mix/mastering ενός κομματιού που επιλέξαμε, πάνω στο οποίο θα βασιζόταν το γενικότερο feeling της μίξης. Το αποτέλεσμα μας εξέπληξε ευχάριστα. Έπειτα ξεκινήσαμε ένα-ένα τα τραγούδια. Μας έστελνε την πρώτη μίξη, του στέλναμε πίσω διάφορες προτάσεις διόρθωσης όπως “λίγο πιο δυνατά τα τύμπανα εδώ” ή “άλλαξε την χροιά της κιθάρας εκεί” κ.λπ, πάντα με την σύμφωνη γνώμη του. Μας ξαναέστελνε πίσω την νέα μίξη και ακολουθούσε ο ίδιος κύκλος. Είχαμε τρία με τέσσερα reviews πάνω στο κάθε κομμάτι. Η ίδια λογική ακολουθήθηκε και με τον Douches. Και οι δύο τους ήταν άψογοι επαγγελματίες, μας σεβάστηκαν και δεν μας υποτίμησαν σε καμία φάση της συνεργασίας μας. Αισθανόμαστε πολύ τυχεροί που καταφέραμε να συνεργαστούμε τόσο με τον Steve και τον Alan όσο και με τον Φώτη, αφού το αποτέλεσμα μας δικαίωσε.      

 Ποιοι συνέθεσαν τα κομμάτια του “96/4”;

Αν και ο Δημήτρης (πρώτη φωνή/ρυθμική κιθάρα) είναι αυτός που γράφει τα τραγούδια της μπάντας, προτιμούμε να λέμε πως τα γράφουμε όλοι μαζί. Οπότε αυτοί που συνθέτουν τα κομμάτια του “96/4” είναι οι Sun, Rain in Life. Κάνουμε αυτή την επιλογή, διότι ως παρέα που είμαστε, συζητάμε πολύ περί των καταστάσεων που τελικά γεννούν αυτά τα τραγούδια. Βιώνουμε όλοι μαζί και συζητάμε, αναζητάμε λύσεις και κινούμαστε. Όλα αυτά όμως έχουν να κάνουν περισσότερο με εσωτερικές θέσεις, μέσα μας …

Πώς θα περιγράφατε τη μουσική των Sun, Rain in Life; Πώς βλέπετε την ταμπέλα «grunge/alternative rock»;

Λόγω του ότι το alternative rock άλλαξε κυριολεκτικά φύλο μετά τα ‘00s, εμείς θα λέγαμε ότι παίζουμε ‘90s alternative rock. Αν και ηχητικά μάς ταιριάζει αυτός ο τίτλος, αν λάβουμε υπόψη τα “μεγάλα” τύμπανα, τις δυνατές κιθάρες, το γρεζάτο μπάσο και την ιδιαίτερη φωνή, στιχουργικά δεν έχουμε καμία σχέση. Ίσως λίγο η αυτολύπηση σε κάποια τραγούδια να έχει έναν συνταιριασμό με αυτό που γνωρίσαμε στα ‘90s, όμως η γενικότερη κατεύθυνση της ενεργοποίησης της συνείδησης, της σπουδής του ασυνείδητου εαυτού και της αναζήτησης της ατομικής ελευθερίας δεν έχουν καμία σχέση με αυτόν τον τίτλο.    

 Ποιες είναι οι πηγές έμπνευσης της μπάντας;

Αν δεν έχουμε ξεγελαστεί από τον ασυνείδητο εαυτό μας, θέλουμε να πιστεύουμε πως η επιθυμία μας να ανεύρουμε την εσωτερική μας ισορροπία που σημαίνει και εσωτερική ειρήνη και ελευθερία, μάς έχει οδηγήσει σε ένα ταξίδι, του οποίου θέλουμε να κάνουμε την καταγραφή. Έτσι, πηγή έμπνευσής μας είναι αυτή μας η σπουδή μέσα στην ζωή. Ως άνθρωποι παίρνουμε κάποιες αποφάσεις και κάνουμε κάποιες κινήσεις. Στην συνέχεια, ο χρόνος μάς φέρνει και τα αποτελέσματα από αυτές μας τις κινήσεις. Κάποια από αυτά είναι καλά, κάποια άλλα είναι άσχημα. Πάνω στην εκδήλωση των αποτελεσμάτων των λαθών μας, αναζητούμε την λύση που συνεπάγεται με την γνώση. Εκεί απάνω, κατά την απεγνωσμένη προσπάθειά μας για λύτρωση από τα λάθη μας, με μια ρομαντική ματιά θα δεις να γεννιέται η συγκίνηση, μέσα από την οποία ξεπηδούν στίχοι και μελωδίες που τελικά διαμορφώνουν το τελικό αποτέλεσμα που ακούτε μέσα από τα τραγούδια μας.  

Είναι το “96/4” concept album; Ποιος έγραψε τους στίχους και τι πραγματεύονται αυτοί;

Το “96/4” είναι ένας θεματικός δίσκος, μέρος ενός project που ονομάζουμε “The Road of Life is Ahead”, ο οποίος επιθυμεί να καταγράψει σε μια σειρά από θεματικούς δίσκους την πορεία ενός ανθρώπου από την δέσμευσή του στον ασυνείδητο εαυτό του, στην μελέτη αυτού μέσω της ενεργοποίησης της συνείδησής του, και, τέλος, στην αναζήτηση της απελευθέρωσης του. Τους στίχους γράφει και πάλι ο Δημήτρης (πρώτη φωνή/ρυθμική κιθάρα). Τα τραγούδια του “96/4” και κατ’ επέκταση το θέμα του album έχει να κάνει με την στιγμή εκείνη στην ζωή ενός ανθρώπου, όπου σταματάει να κατηγορεί τους γύρω του για τα δεινά που συμβαίνουν στην ζωή του και στρέφεται προς τον εαυτό του, για να βρει τη δικιά του συμβολή στην διαμόρφωση αυτών των δεινών. Κάθε τραγούδι περιέχει και ένα του εύρημα, μια διερώτηση, μια έγκλιση προς τους γύρω του να ψάξουν όλοι μαζί από κοινού, ο καθένας στον εαυτό του να δει την δικιά του συμβολή στα άσχημα της ζωής του. Η προσπάθειά του να σώσει την οικογένειά του από τον ίδιο του τον εαυτό, η προειδοποίηση που κάνει στους φίλους του για την ανακάλυψη της ασυνείδητης φύσης του και πώς αυτή τον καθιστά επικίνδυνο για εκείνους, αν δεν προσέξουν. Το “96/4” αποτελεί το πρώτο θεματικό album του project “The Road of Life is Ahead”.

Το ντεμπούτο album σας είναι self-financed. Πώς και αποφασίσατε να χρηματοδοτήσετε μόνοι σας την κυκλοφορία του;

Μέσα στα χρόνια, μάς συνέβησαν κάποιες καταστάσεις που μας οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι καλώς ή κακώς, το παλαιό μοντέλο που ήθελε μια μπάντα να βρίσκει μια δισκογραφική και εκείνη να βάζει τα λεφτά για την ηχογράφηση του album τους ,αναλαμβάνοντας πλήρως και το promotion, έχει πεθάνει. Αυτό που εμείς θέλουμε είναι να βγούμε σε κοινή θέα, παρουσιάζοντας με αξιοπρέπεια το μήνυμά μας. Αυτό μάς το παρέχει το διαδίκτυο, όσο ακόμα αυτό στέκει, και δεν χρειαζόμαστε σήμερα κάτι άλλο. Οπότε ναι, self-financed.

Είστε ικανοποιημένοι με την μέχρι τώρα ανταπόκριση του κόσμου/του τύπου στο album σας;

Μια μπάντα, συνήθως μετράει την επιτυχία της με βάση την ανταπόκριση του κόσμου και του τύπου. Για εμάς όμως η επιτυχία της μπάντας μας συντελείται από την επίτευξη δύο στόχων. Ο πρώτος είναι να καταφέρουμε να εκφράσουμε τον εαυτό μας μέσα από το τραγούδι. Κατάφερα να ατενίσω την αναζήτησή μου στο δημιούργημα μου; Ο δεύτερος είναι να παρουσιάσουμε με αξιοπρέπεια την δουλειά μας. Φτιάξαμε ένα πολύ όμορφο site, όπου ο καθένας μπορεί να μπει να ακούσει τα τραγούδια online και να διαβάσει παράλληλα τους στίχους; Αυτό ήταν! Εμείς θεωρούμε την μπάντα μας επιτυχημένη. Όσο για τους “fans” που λένε, εμείς το σκεφτόμαστε λίγο διαφορετικά. Θέλουμε συνοδοιπόρους και όχι fans με την έννοια του ειδωλολάτρη. Τον ακροατή μας τον καλούμε να είναι ενεργοποιημένος στην κρίση του, όταν ακούει τα τραγούδια μας και διαβάζει τους στίχους μας, να κρίνει αν αυτά που αναφέρουμε έχουν κάτι άξιο της προσοχής του. Αν κι εκείνος επιθυμεί να αναζητήσει στην ζωή του την λύτρωση από τα λάθη του, τότε αμέσως γινόμαστε συνοδοιπόροι. Αυτό αρκεί, τού αρέσουν ή όχι τα τραγούδια μας. Πέρα από αυτά, ο κόσμος ανταποκρίνεται θετικά στην δουλειά μας και ο διαδικτυακός τύπος συμμετέχει σε αυτό.      

Ποιες είναι οι εμπειρίες σας από τις μέχρι τώρα live εμφανίσεις σας;

Προσπαθούμε να αποφεύγουμε τα συχνά live, ιδιαίτερα στην ίδια περιοχή. Κάθε μας εμφάνιση μάς λύνει περισσότερο και το live λειτουργεί λυτρωτικά και μας χαλαρώνει στο τέλος της ημέρας.

Πώς βλέπετε τα πράγματα στην ελληνική εναλλακτική rock σκηνή σήμερα; Υπάρχει μέλλον;

Στον εναλλακτικό χώρο, κινούνται κάποιοι promoters, οι οποίοι οργανώνουν κάποια όμορφα event μέσα στον χρόνο και οι μπάντες που συμμετέχουν, έχουν τον χώρο να παρουσιάσουν με αξιοπρέπεια την δουλειά τους. Τα event αυτά καλύπτονται από τον “εναλλακτικό διαδικτυακό τύπο” και ενημερώνουν τους όποιους “εναλλακτικούς ακροατές”. Κάποιες κριτικές δίσκων και συνεντεύξεις, μάλιστα, κάνουν την έξοδό τους και στο εξωτερικό. Μέχρι εκεί καλά, αλλά είναι πολύ δύσκολο αυτή η κατάσταση να τύχει μαζικής αποδοχής και να μπορέσει να γίνει αυτοσυντηρούμενη. Κάποιες μπάντες με πάρα πολλές θυσίες καταφέρνουν να συντηρήσουν για κάποιο χρονικό διάστημα τα πολλά έξοδα που απαιτεί η πορεία μιας μπάντας. Αυτό δυσκολεύει βέβαια όσο περνάει ο χρόνος. Πριν περάσουμε τώρα να απαντήσουμε στο “αν υπάρχει μέλλον”, θα πρέπει να προσδιορίσουμε από κοινού τι εννοούμε, όταν λέμε μέλλον. Αν με το να λέμε μέλλον εννοούμε την κατάσταση της σκηνής όπως είναι τώρα, τότε ναι, μέλλον θα υπάρξει, αφού πάντα θα συστήνονται και θα διαλύονται μπάντες και μάλιστα, η δεκαετία που διανύουμε είναι καλύτερη σε σχέση με την προηγούμενη, για να παρουσιάσει μια μπάντα τη δουλειά της. Αν με το να λέμε μέλλον εννοούμε να υπάρξει ένα άνοιγμα προς το εξωτερικό, όπως ανά τις εποχές υπήρξε η punk ή η grunge, τότε η απάντηση είναι πως εδώ η κατάσταση δυσκολεύει. Αυτό βέβαια είναι απλά η άποψή μας, με βάση πάντα το επίπεδο της αντίληψής μας πάνω σε αυτά που ζούμε στον χώρο που κινούμαστε. Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να υπάρξει πρώτα μια ιδέα -κίνηση και έπειτα η εκπροσώπηση αυτής της κίνησης από την μουσική. Όλα ξεκινάνε από τον άνθρωπο και την ζωή. Δυστυχώς όλοι μας, όμως, ανακυκλώνουμε τις αντιλήψεις που παραλάβαμε από τους προπάτορές μας και αδυνατούμε να ξεφύγουμε από την σκιά τους. Από την άλλη, και να τα κατάφερνε κάποια μπάντα να συλλάβει αλλά και να λειτουργήσει μέσα της μια νέα ιδέα - κίνηση, θα έπρεπε και ο κόσμος να βρεθεί σε μια θέση σκέψης, για να υπάρξει συνταύτιση, καθώς και στην ιδανική περίπτωση μια ομάδα μπαντών ταυτιζόμενες υπό την ίδια ιδέα, ώστε το μήνυμα να μεταφέρεται πιο δυνατό. Μην ξεχνάμε πως ο εναλλακτικός χώρος. αν όχι σύσσωμος, εκφράζει περισσότερο μια πιο εγκεφαλική μεριά της μουσικής παρά σωματική. Δηλαδή η όποια “πώρωση” βρίσκεται στο νόημα που υποκινεί τον χορό, που μπορεί να ρίξει κανένας με ένα disco pop κομμάτι. Για να στραφούμε, όμως, προς αυτή την κατεύθυνση, θα πρέπει να συμβεί κάτι που θα μας προβληματίσει και θα μας κάνει να αναρωτηθούμε. Από την άλλη, αν παρατηρήσουμε λιγάκι τον άνθρωπο και την πορεία του, καθώς και τα αποτελέσματα των πράξεών του, θα δούμε πως έχει εισέλθει σε χρόνους θανατερής πίεσης και άγχους και αυτό θα έπρεπε να λέει κάτι σε όλους μας. Όμως όσο το αποτέλεσμα δεν χτυπάει την δικιά μας πόρτα, όλα είναι μια χαρά…        

Ποια είναι τα σχέδια των Sun, Rain in Life? Έχετε ξεκινήσει την προετοιμασία του επόμενου δίσκου σας;

Αρχικά να πούμε ότι μετά την ηχογράφηση του “96/4” νιώθουμε μια πληρότητα, κάτι σαν να εκπληρώθηκε η επιθυμία μας και δεν αισθανόμαστε κάποια βιασύνη ή κάποιο “πρέπει” στην άμεση εγγραφή του επόμενου δίσκου. Επειδή, όμως, επιθυμούμε να ολοκληρώσουμε το project τα επόμενα χρόνια, θα επιδιώξουμε στο παρόν να κάνουμε διάφορα live εντός και εκτός Αθηνών μέχρι και το τέλος του 2016 και από εκεί κι έπειτα, θα βάλουμε μπροστά το επόμενο άλμπουμ του project “Της ζωής ο δρόμος είναι μπροστά”. Ήδη στις πρόβες μας σιγογρατζουνάμε ένα-δυο τραγούδια από εκείνο το album.  

    

 

 

 

 

 

 

 

 

Page 5 of 5